Серія статей Вінсента Бейкера про дизайн ПБТА і створення ігор з його виористанням
Posted: Mon Nov 17, 2025 12:57 pm
В пошуках порад як ліпше робити свій ПБТА хак я наткнувся на серію статей автора власне Apocalypse World яка розбирає ПБТА фреймворк на складові, і дає багато відповідей на питання які в мене виникали, і навіть на ті що не встигли виникнути.
Збережу посилання і короткі описи тут, сподіваюсь комусь вони будуть так само корисні як мені.
Частина перша- Філософія та основи Apocalypse World, призначення її систем, які елементи є ключовими для її функціонування, а які - ні
Частина друга - Перші кроки для використання елементів Apocalypse World як основи для створення абсолютно нової гри.
Частина третя - Розбір базових ходів (basic moves) Apocalypse World.
Частина четверта - Плейбуки, що це таке, чи потрібні вони у вашій грі, та які існують альтернативи?
Частина п'ята - Способи, якими ходи можуть вписуватися в ігрову розмову (conversation of play).
Частина шоста - Розмірковування про те чим можна замінити модель конфлікту в ПБТА
Частина 7.1 - Сесія питань-відповідей 1
Частина 7.2 - Сесія питань-відповідей 2
Частина 7.3 - Сесія питань-відповідей 3
Частина 7.4 - Сесія питань-відповідей 4
Частина восьма - Шість найкращих та найнадійніших прийомамів для створення цікавих ходів.
Частина дев'ята - Ідеї глибинних моделей (underlying models) Apocalypse World.
Частина десята - Ідеї глибинних моделей (underlying models), продовження.
Частина одинадцята - Розібр кількох систем кидків кісток, які автор використовував в своїх PbtA-іграх.
Збережу посилання і короткі описи тут, сподіваюсь комусь вони будуть так само корисні як мені.
Частина перша- Філософія та основи Apocalypse World, призначення її систем, які елементи є ключовими для її функціонування, а які - ні
Частина друга - Перші кроки для використання елементів Apocalypse World як основи для створення абсолютно нової гри.
Частина третя - Розбір базових ходів (basic moves) Apocalypse World.
Частина четверта - Плейбуки, що це таке, чи потрібні вони у вашій грі, та які існують альтернативи?
Частина п'ята - Способи, якими ходи можуть вписуватися в ігрову розмову (conversation of play).
Частина шоста - Розмірковування про те чим можна замінити модель конфлікту в ПБТА
Частина 7.1 - Сесія питань-відповідей 1
Частина 7.2 - Сесія питань-відповідей 2
Частина 7.3 - Сесія питань-відповідей 3
Частина 7.4 - Сесія питань-відповідей 4
Частина восьма - Шість найкращих та найнадійніших прийомамів для створення цікавих ходів.
Частина дев'ята - Ідеї глибинних моделей (underlying models) Apocalypse World.
Частина десята - Ідеї глибинних моделей (underlying models), продовження.
Частина одинадцята - Розібр кількох систем кидків кісток, які автор використовував в своїх PbtA-іграх.