Page 3 of 4

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 2:45 pm
by [Dido]Fishkiller
darkmentat wrote: Sat Nov 08, 2025 2:40 pm
[Dido]Fishkiller wrote: Sat Nov 08, 2025 2:35 pm Хочете я вам окрему гілку зроблю, будете там брейнштормити та збирати свою ідеальну сайфай гру?
Та коли треба буде топік то самі створим, давай без оверінжинірінга)
Та я собі вже прям уявив окрему категорію "Геймдизайн" / "Розробка" чи щось таке ))

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 3:40 pm
by Illair
darkmentat wrote: Sat Nov 08, 2025 2:27 pm
Azik wrote: Fri Nov 07, 2025 9:38 pm Але блін нічого немає про суто космічні загрози типу витрат кисню під час кровлу чи про радіацію і т.д.
Сумовинка короче
Та це загалом як я розумію спільна хвороба всіх космічних нюсрок. До Death in Space у мене такі самі питання.

Колись ще списочок робив що б такого додати:
  • Космолом - Зіткнення з космічним сміттям. Деякі області більш засмічені (орбіта населеної планети, пояс астероїдів), деякі менш (віддалені області). Шанс зіткнення з небезпечним уламком може варіюватися від 1-з-6 за раунд до 1-з-20 за годину.
  • Перевантаження - 2G, 5G, 10G, 15G, короткотривале, довготривале. Втрата свідомості, пошкодження, смерть.
  • Декомпресія - Отвір розміром з кулю викликає повну декомпресію за к6 раундів. Більший пролом розміром з метр викликає вибухову декомпресію – тиск падає і повітря зникає за 1 раунд. Під час вибухової декомпресії в невагомості різні предмети і навіть персонажів може відкинути різким повітряним потоком.
  • Exposure - Вплив надвисокої та наднизької температури.
  • Toxic Atmosphere. The planet’s atmosphere is not fit to breathe, but is otherwise safe. A rebreather or armor with its own oxygen supply is required. Without these, characters take 1d10 DMG per round/minute/turn/hour/watch.
  • Corrosive Atmosphere.
  • Отруйний, паралітичний чи сльозоточивий газ.
  • Радіація
  • Exhaustion
  • Позбавлення сну
  • Thirst and Starvation
Доробити б його до чого пристойного би...
Як на мене, то ці штуки треба додавати ситуативно, коли хочеш закцентувати увагу. Але увалювати все в одну гру нє, хіба як опційні "ефекти місцевості" але вже масштабом на модуль, а не на сцену

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 3:44 pm
by [Dido]Fishkiller
Ну от я дивлюсь на цей список і розумію, чому мені і Death in Space подобається і в Mothership достатньо правил на космос. Бо це все супер ситуативно та в 80-90% випадків не потрібно. А коли потрібно, можна на базі існуючих правил швидко навернути рул. Ну і звісно це все в розрізі невеликих модулів, а не довгих сендбоксних кампейнів, бо на останні нема ні часу ні бажання

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 4:05 pm
by Azik
[Dido]Fishkiller wrote: Sat Nov 08, 2025 3:44 pm Ну от я дивлюсь на цей список і розумію, чому мені і Death in Space подобається і в Mothership достатньо правил на космос. Бо це все супер ситуативно та в 80-90% випадків не потрібно. А коли потрібно, можна на базі існуючих правил швидко навернути рул. Ну і звісно це все в розрізі невеликих модулів, а не довгих сендбоксних кампейнів, бо на останні нема ні часу ні бажання
От для мене просто це штуки які мають бути в грі про космос обов'язково. Бо якщо наприклад є битви в космосі ну як не покласти правила на розгерметизацію та витрати кисню? (ще бажано на менеджмент тепла звісно, але ладно вже, пробачимо)

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 4:06 pm
by [Dido]Fishkiller
Azik wrote: Sat Nov 08, 2025 4:05 pm
[Dido]Fishkiller wrote: Sat Nov 08, 2025 3:44 pm Ну от я дивлюсь на цей список і розумію, чому мені і Death in Space подобається і в Mothership достатньо правил на космос. Бо це все супер ситуативно та в 80-90% випадків не потрібно. А коли потрібно, можна на базі існуючих правил швидко навернути рул. Ну і звісно це все в розрізі невеликих модулів, а не довгих сендбоксних кампейнів, бо на останні нема ні часу ні бажання
От для мене просто це штуки які мають бути в грі про космос обов'язково. Бо якщо наприклад є битви в космосі ну як не покласти правила на розгерметизацію та витрати кисню? (ще бажано на менеджмент тепла звісно, але ладно вже, пробачимо)
Ну я розумію, тому й заохочую тебе почати робити!

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 4:07 pm
by Azik
[Dido]Fishkiller wrote: Sat Nov 08, 2025 4:06 pm
Azik wrote: Sat Nov 08, 2025 4:05 pm
[Dido]Fishkiller wrote: Sat Nov 08, 2025 3:44 pm Ну от я дивлюсь на цей список і розумію, чому мені і Death in Space подобається і в Mothership достатньо правил на космос. Бо це все супер ситуативно та в 80-90% випадків не потрібно. А коли потрібно, можна на базі існуючих правил швидко навернути рул. Ну і звісно це все в розрізі невеликих модулів, а не довгих сендбоксних кампейнів, бо на останні нема ні часу ні бажання
От для мене просто це штуки які мають бути в грі про космос обов'язково. Бо якщо наприклад є битви в космосі ну як не покласти правила на розгерметизацію та витрати кисню? (ще бажано на менеджмент тепла звісно, але ладно вже, пробачимо)
Ну я розумію, тому й заохочую тебе почати робити!
Так я і не проти :D

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 4:28 pm
by darkmentat
[Dido]Fishkiller wrote: Sat Nov 08, 2025 3:44 pm Ну от я дивлюсь на цей список і розумію, чому мені і Death in Space подобається і в Mothership достатньо правил на космос. Бо це все супер ситуативно та в 80-90% випадків не потрібно. А коли потрібно, можна на базі існуючих правил швидко навернути рул. Ну і звісно це все в розрізі невеликих модулів, а не довгих сендбоксних кампейнів, бо на останні нема ні часу ні бажання
Просто в тому то і прикол, що на ті самі 90% випадків якихось особливих правил і не потрібно, там зазвичай все і так зрозуміло. Але вот ці самі 10% ситуацій окремі правила вже потрібні. Вони не будуть заважати, але коли вже ситуація до цього дійде, то будуть дуже в нагоді.

По-перше, тому що це те що відділяє жанр від космофентезі, те, що може статися тільки в космічній більш-менш науковій фантастиці. І на це додаткову увагу треба загострити.

По-друге, тому що це нетривіальні штуки. Я не можу швидко і якісно без завчасного обмірковування придумати цікавий рулінг на розгерметизацію, щоб ця ситуація призводила до унікальних наслідків.

По-третє, це вказівка майстру які небезпеки йому варто підготувати в своїй підготовці. Гра тяжіє до тих правил, що в ній є, і якщо в грі є правила на відлік кисню, невагомість, радіацію і т. д. - це чіткий натяк на те, що йому потрібно підготувати ситуації і локації, де можуть бути такі загрози і де є простір прийняття рішень зав'язаний на них.

Ну і насправді я не про якусь гурпсову крайність. Додаткового розділу на одну-дві сторінки було б достатньо. І тут в тревелерах і мазершипі насправді інша проблема, бо хоч там більше правил на космічні загрози, але вони всі зводяться до безсмисленного кранчу і просто штрафів до здоров'я чи кидків кубів, а не до якихось цікавих виборів чи іконічних жанрових ситуацій.

Та і дописати таке не прям багато роботи. Але обідно, що планка якості в рольовках щодо тексту настільки низька (а про продакт-велью настільки велика), що ніхто цим не займається і приходиться дороблювати за авторами їх роботу.

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 4:32 pm
by [Dido]Fishkiller
Я на це дивлюсь з іншої сторони, що потреба в цих правилах є у настільки мінімальної кількості людей, що цьому відсотку нема авторів ігор.

"Додаткового розділу на одну-дві сторінки було б достатньо"
Ну і відчувається, що на ваш запит точно одна дві сторінки не буде достатньо. І майстру треба буде пам'ятати, що у мене є правила на купу різних детальних ситуацій.

І те, що до сих пір нема гри, де б все це було - як би натякає на попит

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 4:41 pm
by darkmentat
[Dido]Fishkiller wrote: Sat Nov 08, 2025 4:32 pm Я на це дивлюсь з іншої сторони, що потреба в цих правилах є у настільки мінімальної кількості людей, що цьому відсотку нема авторів ігор.

"Додаткового розділу на одну-дві сторінки було б достатньо"
Ну і відчувається, що на ваш запит точно одна дві сторінки не буде достатньо. І майстру треба буде пам'ятати, що у мене є правила на купу різних детальних ситуацій.

І те, що до сих пір нема гри, де б все це було - як би натякає на попит
Реально, розділу б на одну-дві сторінки вистачило б, без перебільшень. Типу на кожен пункт зі списку один абзац правил в стилі лотфп, "коли гравці роблять A в ситуації B, то зробіть X і тоді станеться Y". В дві колонки на сторінку в один розворот воно би точно влізло би. Навіть якщо б там не було особливих правил, а просто пояснення які можуть бути ставки, дилеми і загрози.

Ну і це win/win штука - кому не потрібен просто не зважає на правила і рулить все універсальними перевірками, як вони і привикли, а кому треба подібні правила - все якраз тут як тут.

Просто поводити звичайну космооперу на лазерах і почуттях я і так можу, там де ситуації ніяк не будуть відрізнятися від фентезійних. Але вот для нормальної космічної фантастики мені потрібно більше інструментів, ніж "ну кинь там інтелект". А сам я не те щоб астрофізик, тому хотілося б щоб хтось розумний за мене підібрав би хороший баланс між достовірністю і геймплеєм.

А щодо попиту, то це натякає тільки на те, що люди готові купляти розцяцьковані книжечки з красивими картинками з кікстартера, щоб потім їх навіть не відкривати, а тому для успіху можна і не думати про якість правил гри, адаптацію під жанр, плейтести чи щось таке.

Re: Порадьте ОСР в космосі!

Posted: Sat Nov 08, 2025 4:48 pm
by [Dido]Fishkiller
"А щодо попиту, то це натякає тільки на те, що люди готові купляти розцяцьковані книжечки з красивими картинками з кікстартера"
Та ні, не натякає. Люди різні і різні круті проєкти вистрілюють і збирають. Звісно є і кейси які ти описав.

Те що декільком людям не вистачає правил, не означає, що все навколо зламане. А от те, що до сих пір нема такого проєкту, навіть серед інді майже неможливо знайти - дуже показово.

Якщо що, я не проти ідеї і мені було б дуже цікаво подивитися на те, що ви зробите.