Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
Posted: Thu Nov 13, 2025 10:52 pm
Ось ми й дограли невеликий кампейн з 15 сесій за оригінальними правилами Demon the Fallen в офіційній же ж пригоді(Fear to Tread). Так би мовити, отримали максимально автентичний досвід. Відчуття максимально неоднозначні: з одного боку концепт, пафос, теми й драма просто мед на мою еджлордівську душонку. Гра загалом зачіпає супер актуальні теми: пошуку себе і мети, відповідальності, війни, бойового братерства, інтеграції ветеранів, ментальних травм, провини того хто вижив, зради та прощення. Особисто мені здається, що для дуже багатьох в Україні ця гра була б актуальною, і дозволила б осмислити складні і болючі теми в контрольованих умовах уявного простору. З іншого боку з цими всіма темами можна проїхатися комусь по тригерах навпаки викликаючі купу болю.
Механічно це дуже перевантажена система, яка має купу “крутилок” для персонажа - з нулівки я виповзав з квадратною головою і все ще досить примарним уявленням як взагалі в це грати. Ще й відверто погано написана і форматована. Кажуть людина яка тим займалася захворіла дуже серйозно і через це були зірвані терміни й книгу поспіхом доробляли інші люди. Ну воно так і виглядає. Бонусом іде гіпер-рандомна і фруструюча система старого Світу Темряви з плаваючою складністю та ботчами. Що може бути ліпше коли сутності - однолітки всесвіту кидають ботч за ботчем намагаючись непомітно подолати паркан об'єкта під охороною.
Окремо іде ще й традиційно багатослівний лор ВоД з купою графоманії, кількома оповіданнями в кожній книзі, історіями кожного дому янголів, їхніми взаєминами та хронологією війни гніву із перерахуванням генералів, підрозділів, битв, воєнних злочинів. Короче просто дохрєніща інформації яку хоча б поверхнево було б непогано знати, щоб розуміти що за демонів ти зустрічаєш, в чому прикол їхніх домів і т.д. Я розумію що це специфіка ВоД і багато хто його любить за це. АЛЕ для фанатів ВоД тут причаїлася окрема пастка - все що ви знали раніше це сон собаки Люцифера - оці всі ваші умбри-шмумбри це все янголи для себе робили, вірми-шмірми? Хз що це взагалі, короче вся космологія летить в сраку, і для тру фанатів Світу Темряви це напевно боляче (втім далеко не вперше).
Офіційна пригода (Fear to Tread) зроблена ніби в пісочниці сетинг бука City of Angels. Але вона з якоїсь причини прокладає товстелезні рейки через цю пісочницю по яких має нестися ваш пекельний паротяг. Тобто ще раз - вони пишуть дійсно цікавий сетинг бук, із фракціями, зарядженими конфліктами, драмою, зрадниками, дійсно цікавими НПЦ. А потім роблять в цьому сетингу максимально рейкову рейку. В якій події прописані сцена за сценою… В якій прописані товщина стін та розташування туалетів в школі закритого типу, яка є важливою (але далеко не єдиною) локацією для першої арки хроніки. Ілюстрація просто щоб ви розуміли про що мова. В нас тут гра про особистий горор, про драму, про персонажів і їхні муки, тому тримайте данжнкрол по школі, чуваки. Як висновок - загалом досвід ретрогеймінгу вийшов цікавий, я б зіграв в демонів ще, але не по правилах демонів. Концептуально це шикарна вещ, яка реалізована максимально в дусі свого часу(до Світу Апокаліпсису ще 7 років). Але проблема в, тому що для свого часу вона ще й просто хєрово зроблена. Тут просто проситься ПБТА хак і я потроху буду намагатися його робити. Питайте ваші питання, радо розкажу про цей досвід більш детально!
Механічно це дуже перевантажена система, яка має купу “крутилок” для персонажа - з нулівки я виповзав з квадратною головою і все ще досить примарним уявленням як взагалі в це грати. Ще й відверто погано написана і форматована. Кажуть людина яка тим займалася захворіла дуже серйозно і через це були зірвані терміни й книгу поспіхом доробляли інші люди. Ну воно так і виглядає. Бонусом іде гіпер-рандомна і фруструюча система старого Світу Темряви з плаваючою складністю та ботчами. Що може бути ліпше коли сутності - однолітки всесвіту кидають ботч за ботчем намагаючись непомітно подолати паркан об'єкта під охороною.
Окремо іде ще й традиційно багатослівний лор ВоД з купою графоманії, кількома оповіданнями в кожній книзі, історіями кожного дому янголів, їхніми взаєминами та хронологією війни гніву із перерахуванням генералів, підрозділів, битв, воєнних злочинів. Короче просто дохрєніща інформації яку хоча б поверхнево було б непогано знати, щоб розуміти що за демонів ти зустрічаєш, в чому прикол їхніх домів і т.д. Я розумію що це специфіка ВоД і багато хто його любить за це. АЛЕ для фанатів ВоД тут причаїлася окрема пастка - все що ви знали раніше це сон собаки Люцифера - оці всі ваші умбри-шмумбри це все янголи для себе робили, вірми-шмірми? Хз що це взагалі, короче вся космологія летить в сраку, і для тру фанатів Світу Темряви це напевно боляче (втім далеко не вперше).
Офіційна пригода (Fear to Tread) зроблена ніби в пісочниці сетинг бука City of Angels. Але вона з якоїсь причини прокладає товстелезні рейки через цю пісочницю по яких має нестися ваш пекельний паротяг. Тобто ще раз - вони пишуть дійсно цікавий сетинг бук, із фракціями, зарядженими конфліктами, драмою, зрадниками, дійсно цікавими НПЦ. А потім роблять в цьому сетингу максимально рейкову рейку. В якій події прописані сцена за сценою… В якій прописані товщина стін та розташування туалетів в школі закритого типу, яка є важливою (але далеко не єдиною) локацією для першої арки хроніки. Ілюстрація просто щоб ви розуміли про що мова. В нас тут гра про особистий горор, про драму, про персонажів і їхні муки, тому тримайте данжнкрол по школі, чуваки. Як висновок - загалом досвід ретрогеймінгу вийшов цікавий, я б зіграв в демонів ще, але не по правилах демонів. Концептуально це шикарна вещ, яка реалізована максимально в дусі свого часу(до Світу Апокаліпсису ще 7 років). Але проблема в, тому що для свого часу вона ще й просто хєрово зроблена. Тут просто проситься ПБТА хак і я потроху буду намагатися його робити. Питайте ваші питання, радо розкажу про цей досвід більш детально!