Page 1 of 1
Навички VS Характеристики в НРІ - за та проти
Posted: Sun Nov 23, 2025 1:17 pm
by simply_sviat
Що ви думаєте про використання навичок як способу описати поле здібностей та можливостей ігрового персонажа? Чи ви прибічник використання лише загальних широких характеристик? Чи комбінації одного та іншого?
В чому по вашому перевага одного метода над іншим?
Re: Навички VS Характеристики в НРІ - за та проти
Posted: Sun Nov 23, 2025 1:40 pm
by darkmentat
Та насправді різниці особливої не бачу) Десь більша деталізація, десь менша. Єдине що часто коли їх намагаються змішувати виходить якийсь крінж. Ще можна згадати підходи в альтернативу обох, як в FAE чи Клинках.
Більш цікаве питання про альтернативи. Бо варіанти з універсальними перевірками що характеристик, що навичок робочі звісно, але вже доволі приїлися. Тож цікаві або незвичні варіації, або системи що працюють взагалі без універсальних перевірок (наприклад класичні оср і пбта)
Re: Навички VS Характеристики в НРІ - за та проти
Posted: Sun Nov 23, 2025 3:43 pm
by simply_sviat
darkmentat wrote: Sun Nov 23, 2025 1:40 pm
Та насправді різниці особливої не бачу) Десь більша деталізація, десь менша. Єдине що часто коли їх намагаються змішувати виходить якийсь крінж. Ще можна згадати підходи в альтернативу обох, як в FAE чи Клинках.
Більш цікаве питання про альтернативи. Бо варіанти з універсальними перевірками що характеристик, що навичок робочі звісно, але вже доволі приїлися. Тож цікаві або незвичні варіації, або системи що працюють взагалі без універсальних перевірок (наприклад класичні оср і пбта)
Пбта знаю, а як це виглядає в класичних оср?
Re: Навички VS Характеристики в НРІ - за та проти
Posted: Sun Nov 23, 2025 5:37 pm
by darkmentat
simply_sviat wrote: Sun Nov 23, 2025 3:43 pm
Пбта знаю, а як це виглядає в класичних оср?
Ну те, що немає перевірок характеристик, а є чіткі правила на чіткі ситуації, які в тому числі слугують орієнтирами для рулінгів. Ну і те, що в багатьох випадків складна ситуація скоріше розбирається на складові, які вирішуються або на існуючих правилах, або на простому "так/ні". Типу в противагу підходу де ситуацію вирішує один кидок універсальної перевірки на загальному рівні.
Тут я колись трохи про це писа
https://telegra.ph/ability-checks-in-osr-and-pbta-03-26
Re: Навички VS Характеристики в НРІ - за та проти
Posted: Mon Nov 24, 2025 11:46 am
by dicekitteh
Мені імхується що перевага систем з (прописаними) навичками в тому що в них легше освоїтися новачкам. Скіли з реалу, на зразок читати/писати чи кататися на велосипеді, це всім знайоме. Але в рпг бува купа всякої екзотики, за яку якщо не прочитаєш то і не знатимеш за таку опцію.
Найбільш яскраво це помітно на ОСР-системах, коли їх беруться читати першоразники. "Омг, як в це грати? Де правила на все на світі?77".
Але з іншого боку це бува призводить до пастки в стилі "якщо в чарнику не написано що я вмію їздити на конях то чи можу я це робити?". І шось мені здається що купа систем цей момент ігнорує. Але от наприклад в Травелер навіть мавпа, навіть я, може спробувати керувати аж цілим зорельотом... Але з
-3 на перевірку. Після 5хв відео на ютубі від індусів оте -3 елегантно перетворится в 0 і з цим вже можна жити. Тобто, літати. Зручно.
Re: Навички VS Характеристики в НРІ - за та проти
Posted: Mon Nov 24, 2025 1:41 pm
by Azik
Навички ніщо, наративні теги - всьо

Re: Навички VS Характеристики в НРІ - за та проти
Posted: Mon Nov 24, 2025 1:52 pm
by simply_sviat
Azik wrote: Mon Nov 24, 2025 1:41 pm
Навички ніщо, наративні теги - всьо
Сказав фанат світу темряви!
Re: Навички VS Характеристики в НРІ - за та проти
Posted: Mon Nov 24, 2025 2:02 pm
by Azik
simply_sviat wrote: Mon Nov 24, 2025 1:52 pm
Azik wrote: Mon Nov 24, 2025 1:41 pm
Навички ніщо, наративні теги - всьо
Сказав фанат світу темряви!
Я не забов'язаний бути послідовним
Я ще й ктулху і дельту люблю, з їх вичерпним переліком навичок на кожен чих
