Загальний розбір Classic Traveller

User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

Illair wrote: Tue Nov 11, 2025 1:37 am
darkmentat wrote: Tue Nov 11, 2025 1:33 am
Illair wrote: Tue Nov 11, 2025 1:29 am Мені сподобалось що СТ пропонує грати кампанію серіями епізодів і прямо каже, щоб гравці мінялись роллю рефері по колу. Це досить прогресивно навіть на зараз.
До речі до такого не дочитав. Але прийшла інша думка, що було б круто, щоб гравці створили по одному населеному світу, який рефері може додати в стартовий сабсектор. І йому менше роботи, і гравцям цікаво, і певна синхронізація, і рідний світ для персонажа готовий.
Топовий варіант насправді. В тревелерській пісочниці з великою ізоляцією між світами це реально має сенс.
Image
User avatar
Illair
Posts: 90
Joined: Thu Nov 06, 2025 3:32 pm
Contact:

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by Illair »

Ага у мене Traveller core rules v2, то може це й не причетне до СТ
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

Насправді одна зі штук, які я хотів би ще перевірити під фінал - це які елементи в якій редакції кращі, плюс які допи варті уваги. Типу он в МегаТревеллері більше кар'єр і є універсальні перевірки, в нових редакціях більше таблиць на генерації світів, у мангузів більші лайфпаси. Але більше не завжди краще, та і вайб такої ретрофантастики CT ламати не хочеться (а я здається його полюбив після Легенди про героїв галактики).
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

Illair wrote: Tue Nov 11, 2025 1:42 am Ага у мене Traveller core rules v2, то може це й не причетне до СТ
Додав ті пдфки які я юзав в топік
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

Наступний ключовий момент - це створення персонажа. Тревелер перша гра з лайфпасами, тобто в ній ми не просто накидуємо характеристики персонажа, а і табличками та перевірками визначаємо просування його попередньою кар'єрою до початку гри.
CT_character_service_table.jpg
CT_character_service_table.jpg (27.17 KiB) Viewed 215 times
Коли персонажу виповнюється 18 років, у нього є можливість обрати кар'єру Navy, Marines, Army, Scout, Merchant чи Other. Далі ми по ходу кар'єри на кожен 4-річний термін служби робимо кидки на виживання, підвищення і продовження служби. Після кожного закінченого терміну, а також під час підвищення, персонаж отримує навичку чи приріст характеристики. Вони визначаються випадково, проте гравець може вибрати по якій табличці кидати, в рамках своєї кар'єри. Ну і після звільнення з кар'єри від підвищень і кількості термінів залежить кількість вихідних бонусів - стартових грошей, предметів чи покращень характеристик.

Окремим мемом є те, що в Тревелері персонаж може померти під час генерації, проте насправді це має сенс. Це такий собі елемент балансу і гемблінгу. Різні кар'єри по різному ризикові, і тому персонажа з дуже хорошими характеристиками гравець може відправляти на найбільш безпечні кар'єри, а ось якщо йому не повезло з характеристиками, то вже діяти більш ризиково. І таким чином або його персонаж виживе і скомпенсує погані характеристики крутими набутими навичками, або ж відсіється і можна буде створити нового персонажа з уже кращими статами.

Загалом передісторія персонажа виходить доволі загальна, але робоча, без надлишкової деталізації та переускладнень. Проте тут всього 6 кар'єр, половина з яких суто військові, тож більшість цікавих сайфайних архетипів буде вписана в other, який до того ж дає не надто багато різноманіття чи плюшек. Можливо гра так і задумана, щоб грати тільки відставними офіцерами чи навіть в якийсь мілітарний кампейн, проте імхо цього малувато.

Деякі подальші додатки розширяють кількість кар'єр, особливо S04 Citizens Of The Imperium. Проте він вводить деякі свої дивні кар'єри типу Sailor чи Hunter, а також відкрите питання як воно буде працювати разом зі стандартним списком. Також трохи не вистачає більшого різноманіття навичок і бонусів, які можна отримати під час створення персонажа, що вже починає бісити коли вдесяте персонажу випадає Low Psg.

Проте дивлячись на загальну картину, в цій системі генерації щось все таки є, і подальші редакції від Мангуса чи Цефеуси вже не мають тої лаконічної чарівності.

Тож я знову вертаюся до думки, що класік тревелеру потрібен ретроклон, що додасть приколів і виправлень та зведе всі ці моменти разом, проте залишаючись в рамках оригінального дизайну. Проте тут така ж проблема, як і з іншими олдскульними іграми, що у кожного своє бачення "як має бути краще" і тому такий клон перетвориться на ще один Цефеус, що нічим не відрізнятиметься від інших традгеймів, де персонаж не зможе померти під час створення персонажа, а саме створення займатиме вже годину і визначатиме набір типових мідскульних навичок, що просто зводяться до універсальної перевірки характеристик і дають до неї якийсь свій бонус.

Added after 13 minutes 4 seconds:
До речі приклад створення персонажа я додав тут
viewtopic.php?t=39
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

darkmentat wrote: Tue Nov 11, 2025 2:05 pm Тож я знову вертаюся до думки, що класік тревелеру потрібен ретроклон, що додасть приколів і виправлень та зведе всі ці моменти разом, проте залишаючись в рамках оригінального дизайну.
Вот ще до речі чому потрібен був би ретроклон, тому що навіть окремих видать того ж класік тревелера вже дофіга. Тільки помітив, що в тій редакції що розглядаю немає, наприклад, визначення торгових тегів для планет, а в скомпільованому The Traveller Book вони вже є. Але саме це дрібниця, бо в принципі вони і так з параметрів планети логічно випливають і навпаки не сковують уяву в раціоналізації. Але тим не менш факт.
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

Трохи забігаючи наперед, знайшов таку загальну трактовку як варто сприймати навички.
One (1) skill point is a profession. Enough to hold a job and make a living. The average non-adventurer, non-military and non-criminal civilian probably has one or two skills at 1 and probably a few at 0. For example, a professional mechanic would have Mechanic-1 and very likely also Ground Vehicle-0 (he has a driver's license) and possibly Steward-0 (if he knows how to cook and is a good host). On a vacuum world he'll also have Vacc Suit-0. Skills above 1 denote specialization; for example, a paramedic would have Medic-1, a nurse Medic-2 and a full doctor Medic-3. Colonists on dangerous frontier worlds will probably have a few weapon skills at 0 as well, but not too many - say, Carbine-0 or Shotgun-0.

Under CT rules, for example, First Aid and even Surgery for Severe Wounds do not require a roll - you got the paramedic (First Aid) or the surgeon (Surgery), you get results. They only need to roll dice when there is a significant chance of failure even for a professional, and when failure will have dire consequences. For example, if a doctor character would try to perform the above-mentioned surgery in some colonial hellhole when only the local TL-3 tools are available, and not in the default TL8+ Medlab.
У цього чувака найшов
https://spacecockroach.blogspot.com/201 ... eller.html
https://spacecockroach.blogspot.com/201 ... kills.html

Ще до власне перечитування навичок з цієї перспективи не читав, але загалом звучить цікаво.

UPD: Але там в CT в навичках іноді такі дикі корнер кейси приводять з купою кидків і поправок до них, що краще вже дійсно вважати що "навичка - це професія", і просто відштовхуватись від цього. Але якщо їх просто сприймати як певні прецеденти і приклади для рулінгів, то цілком непогано виходить.
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

Далі у нас ідуть правила на бойовку і як же ліньким мені їх читати... Просто діло в тому, що це останнє, в що мені було б цікаво грати в Тревелері, вона виглядає деталізованою і накрученою, а інші частини гри натякають на дещо більш загальне.

Спершу у нас є кидок на зненаціькість, там обидві сторони кидають кубик, можуть додаватися певні модифікатори, і при різниці в 3 чи більше одна сторона застає іншу зненацька і може безплатно атакувати іншу. Цікаво те, що тут одразу прописані ситуації підняття тривоги, тож по факту це в тому числі механіка скритності.

Прикольно те, що у нас замість конкретних вимірів абстрактні теги дистанцій: close, short, medium, long, very long. Якщо немає якихось конкретних обставин, ця дистанція визначається кидком по табличці, з поправками від особливості місцевості, наприклад на порожнистій рівнині більш імовірна буде довша дистанція, а в забудові чи лісі - близька. Ну і деталі там треба дивитися, наприклад щоб перейти з medium дистанції в short чи long, треба порухатись 3 рази. Загалом гра пропонує відслідковувати дистанції в одному виміри, хто ближче хто дальше. Ну і загалом треба опробувати, бо може вийти цікаво.

Окремого хп тут немає, але урон прилітає одразу по характеристикам strength, dexterity and endurance, при чому вони визначаються випадково. Якщо вибили повністю одну характеристику - персонаж непритомний, якщо всі три - мертвий. Всі кубики від першого удара проходять тільки по одній характеристиці, а далі вже розподіляються випадково - наприклад з 3к6 урона кожен кубик може знизити свою характеристику.

Далі детальніше лізти вже не буду, але ще зверну на два моменти

1. В грі великий упор на зброю ближнього бою, при чому не тільки ножі, але і мечі, катласи й алебарди. Загалом очікуваний сеттінг дуже сильно ближньобійний, в стилі Дюни чи Героях Галактики.

2. В грі є таблиці попадання, як в старих днд. Проте тут вони мають сенс, тому що різна зброя відчутно по-різному ефективна проти різної броні, особливо враховуючи що кидок атаки відбувається на 2к6 і кожен бонус сильно впливає.
CT_weapon_matrix_table.jpg
CT_weapon_matrix_table.jpg (55.3 KiB) Viewed 149 times
Image
User avatar
Azik
Posts: 90
Joined: Thu Nov 06, 2025 5:08 pm
Location: Lviv

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by Azik »

darkmentat wrote: Wed Nov 12, 2025 1:17 am

Under CT rules, for example, First Aid and even Surgery for Severe Wounds do not require a roll - you got the paramedic (First Aid) or the surgeon (Surgery), you get results. They only need to roll dice when there is a significant chance of failure even for a professional, and when failure will have dire consequences. For example, if a doctor character would try to perform the above-mentioned surgery in some colonial hellhole when only the local TL-3 tools are available, and not in the default TL8+ Medlab.
Блін ну це топ, я не розумію в який момент цей майндсет змінився на "роляй на попісяти - фейл? - ну ти обмочив штани"
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

Azik wrote: Wed Nov 12, 2025 6:11 pm
darkmentat wrote: Wed Nov 12, 2025 1:17 am Under CT rules, for example, First Aid and even Surgery for Severe Wounds do not require a roll - you got the paramedic (First Aid) or the surgeon (Surgery), you get results. They only need to roll dice when there is a significant chance of failure even for a professional, and when failure will have dire consequences. For example, if a doctor character would try to perform the above-mentioned surgery in some colonial hellhole when only the local TL-3 tools are available, and not in the default TL8+ Medlab.
Блін ну це топ, я не розумію в який момент цей майндсет змінився на "роляй на попісяти - фейл? - ну ти обмочив штани"
Правда можливо це просто раціоналізація мериканських форумчан, коли вони не можуть пробратися в настільки різносортно описані навички, а не щось as intended :D
Image
Post Reply