Чому між гексами потрібні відстані

User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Чому між гексами потрібні відстані

Post by darkmentat »

В нових модулях часто роблять гекскравл пригоди, де просто на маленькому клаптику кожен гекс заповнений. Проте класичний підхід де 10% працює краще, ці відстані між ключовими гексами потрібні для:
  • Правильної роботи випадкових зустрічей та механік втрати шляху;
  • Створення відчуття довгих подорожей, як у володарі перснів;
  • Створення більшої невизначеності й непередбачуваності, де гравці не знають чи буде щось на наступному гексі, чи ні і через скільки часу ходу вони на щось наткнуться;
  • Підтримки правдоподібності світу, щоб не потрібно було пояснювати чому наприклад два лігва різних монстрів чи інших приколюх знаходяться так близько один до одного;
  • Місце для того, щоб можна було вбудувати в карту додатковий контент, як свій так і той що появився випадково на грі.
Image
User avatar
Boris99
Posts: 24
Joined: Thu Nov 06, 2025 7:13 pm

Re: Чому між гексами потрібні відстані

Post by Boris99 »

База. 8-)
I'm 19 years old, and I've already wasted my entire life.
User avatar
flowerpot
Posts: 15
Joined: Thu Nov 06, 2025 4:31 pm

Re: Чому між гексами потрібні відстані

Post by flowerpot »

А порадьте де про гекскравл почитати, щоб розібратися як його водити
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Чому між гексами потрібні відстані

Post by darkmentat »

flowerpot wrote: Sat Nov 08, 2025 8:03 pm А порадьте де про гекскравл почитати, щоб розібратися як його водити
Ну готуйся :D

Простий гайд по гекскравлам

Хорошо вводна стаття як про підготовку гекскравла, так і про його проведення. З деякими окремими речима я там не згодний, наприклад про те, що у гравців має бути порожня гексова карта, яку вони мають заповнювати, але там далі в примітках це питання трохи покрито.

https://telegra.ph/Hexcrawls-Simple-Guide-05-06

Трохи про гекскравли

Тут я вже заглиблююся в нюанси гекскравлів, так що деяке уявлення вже треба мати (наприклад з попередньої статті). Але тільки базове, бо тут я розбираю якраз різні часті помилки, підводні камені чи неочевидні й нетривіальні моменти, про які сам дізнався доволі пізно.

https://telegra.ph/hexcrawl-misconception-09-23

Як підготувати олдскульну кампанію за пару годин

Пост з клікбейтною назвою про те, як максимально швидко зробити невеликий регіон. Там автор в моменті про створення підземель покладається на посередню процедурну генерацію, і це основний мінус статті. Але в усьому іншому описані дуже толкові прийоми. Найкраще підхід зі статті підходить для того, щоб створити регіон навколо вже існуючого підземелля. Тобто щоб взяти якийсь готовий модуль і створити навколо нього робочу обв'язку у вигляді міст, лігвищ, фракцій, інших елементів.

https://telegra.ph/How-to-Create-a-Camp ... ours-06-07

Напрями та бар'єри в гекскравлах

Невеличка замітка про один з прийомів підготовки цікавої карти для гекскравла. Одна з "лінз", за допомогою яких можна зробити гру трішки кращою.

https://telegra.ph/hexcrawl-direction-barriers-12-06

Дешманські наколіночні пісочниці

Не саме про гекскравли, але загалом універсальні принципи про підхід пісочниці, що можуть стати в нагоді.

https://telegra.ph/The-dirt-cheap-sandbox-08-24


Загалом мені здається саме в такому порядку найкраще розкривається тема, а вже далі наступні питання можна розбирати окремо.
Image
User avatar
flowerpot
Posts: 15
Joined: Thu Nov 06, 2025 4:31 pm

Re: Чому між гексами потрібні відстані

Post by flowerpot »

Красно дякую)
Image
Post Reply