Загальний розбір Classic Traveller

User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

darkmentat wrote: Wed Nov 12, 2025 5:20 pm В грі є таблиці попадання, як в старих днд. Проте тут вони мають сенс, тому що різна зброя відчутно по-різному ефективна проти різної броні, особливо враховуючи що кидок атаки відбувається на 2к6 і кожен бонус сильно впливає.
До речі спершу я думав що ну його навіть так в ці +/-1 упарюватись і постійно звірятися з таблицею попадань, але тут один чувак зробив прикольні карточки для зброї. І таким чином маючи карточки тільки на свою зброю думаю буде доволі зручно буде користуватись всім цим ділом навіть без спрощень.

Власне сам оригінальний пост
https://talestoastound.wordpress.com/20 ... pon-cards/
https://talestoastound.wordpress.com/wp ... cards2.pdf

Більш новий пост по більш старій редакції
https://talestoastound.wordpress.com/20 ... 7-edition/
https://talestoastound.wordpress.com/wp ... s-1977.pdf

CT_weapon_card_blade.jpg
CT_weapon_card_blade.jpg (58.26 KiB) Viewed 141 times
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

Гаразд, підемо далі і перейдемо до другої книги: Starships.

По перше почнімо з деякого очікування того, що гравці будуть подорожувати між світами як звичайні пасажири на космолайнерах, а не літати на власному кораблі з самого початку. По перше, при створенні персонажа дуже ймовірно, що у нього випаде найдешевний Low Psg квиток для міжзоряних подорожей. По друге на перших сторінках уже розписано детальніше як подорожувати між світами як пасажир, які проблеми можуть статися - наприклад шанс що інші пасажири захочуть захопити ваш лайнер.

Такі штуки звісно прикольно, але я не можу придумати як це може працювати на грі як частина загальної ігрової структури, а не просто заплановані спущені згори сцени. Ну щоб потреба в пасажирських міжзоряних перельотах виникала у гравців сама собою на грі, і доволі часто для виникнення згаданих в книгах ситуацій.

Added after 3 minutes 39 seconds:
Далі у нас іде розділ покупки корабля і славнозвісні правила на корабельний кредит в банку на 40 років) Видимо підхід про "Strict time records must be kept" главенствує і тут, раз нам треба відслідковувати щомісячні внески за корабель.
Bank financing is available to qualified individuals for the purchase of commercial starships. After a down payment of 20% of the cash price of the starship is made, the shipyard will begin construction of a specific vessel. Upon completion, the vessel is delivered to the buyer, with the bank paying off the purchase price to the shipyard.

Because the bank now holds title to the ship, the price must be paid off in a series of monthly payments to it. Standard terms involve the payment of 1/240th of the cash price each month for 480 months. In effect, interest and bank financing cost a simple 120% of the final cost of the ship, and the total financed price equals 220% of the cash purchase price. The loan is paid off over a period of 40 years.
Також згадано про субсидії на великі кораблі х) Це до речі той момент який мені не дуже подобається, це рівень централізованості й сили держави. Це в першу чергу пішло з редакції '81 року, де є чіткі державні скаутські бази, армія, флот, робоча поліція, усталені маршрути. В редакції '77 року цього менше, але деякі моменти як ось про субсидії зустрічаються.

Це взагалі частий троп старої космофантастики, як от в Королеві Сонця Андре Нортон, звідки дуже багато тропів перекочувало в Тревелер. Проте в моєму розуміння гра про далекий космос має бути максимально дико-західно неофеодально-панково анкапістанською, з максимально розпорошеною і неорганізованою владою і повсюдним хаосом. Але щоб заточити під це Тревелер треба буде трохи попрацювати напильником.
Image
User avatar
[Dido]kraken
Posts: 86
Joined: Thu Nov 06, 2025 3:52 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by [Dido]kraken »

Все про що ти пишеш, що до сетингових очікувань, докручується всією тою книгою додаткових буклетів. Але так, СТ дуже колоніально-імперський з коробки. Але знову ж таки, береш сектор де централізація не така сильна і граєш собі у фронтир.

Що до кораблів - ми так і грали, фрілансери які отримують корабль у користування від компанії чи наймача в кредит. Воно якось реалістично відчувалось. Навіть в Експансії до четвертої книги вони постійно згадували, що на Тачі вони літають за чесне слово.
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

[Dido]kraken wrote: Fri Nov 14, 2025 10:51 pm Все про що ти пишеш, що до сетингових очікувань, докручується всією тою книгою додаткових буклетів. Але так, СТ дуже колоніально-імперський з коробки. Але знову ж таки, береш сектор де централізація не така сильна і граєш собі у фронтир.
А що за саме книга додаткових буклетів?

А так насправді саме в CT '77 централізації ще не надто багато, є де розгулятися. Але чим далі, тим такого більше, особливо коли почався більший упор в їх сеттінг третьої імперії.
Image
User avatar
[Dido]kraken
Posts: 86
Joined: Thu Nov 06, 2025 3:52 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by [Dido]kraken »

darkmentat wrote: Sat Nov 15, 2025 12:02 am
А що за саме книга додаткових буклетів?

А так насправді саме в CT '77 централізації ще не надто багато, є де розгулятися. Але чим далі, тим такого більше, особливо коли почався більший упор в їх сеттінг третьої імперії.
Spinward Marches для фронтирного сетингу, Merchant Prince для торгівлі 🤌
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

[Dido]kraken wrote: Sat Nov 15, 2025 12:23 am
darkmentat wrote: Sat Nov 15, 2025 12:02 am
А що за саме книга додаткових буклетів?

А так насправді саме в CT '77 централізації ще не надто багато, є де розгулятися. Але чим далі, тим такого більше, особливо коли почався більший упор в їх сеттінг третьої імперії.
Spinward Marches для фронтирного сетингу, Merchant Prince для торгівлі 🤌
Ага, теж думав на них глянуть.

Тим часом чекни попередні пости, про генерьожку, навички і бойовочку. Може десь щось буде що підмітити/виправити/додати
Image
User avatar
[Dido]kraken
Posts: 86
Joined: Thu Nov 06, 2025 3:52 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by [Dido]kraken »

Я завтра зранечку сяду, додам свого персонажа 😂 та і загалом більше думок додам
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

До речі, забіжу трохи далі, бо прийшла одна думка.

Загалом далі після умов кредитування космольотів йде опис витрат, які вимагає корабель. Скільки треба платити за паливо, залежно від розмірів модуля, витрати на життєзабезпечення, залежно від команди, техобслуговування і зарплати команді.

Як я розумію пункт про зарплати потрібен, що коли в команді гравців немає людей з потрібними навичками (наприклад навігатора чи пілота), вони наймають їх на стороні по контракту. Або ж навпаки, коли гравці наймаються працювати на інший корабель. Загалом корисна штука.

Але я вот про що подумав, а що якщо гравці будуть платити один одному зарплати о_О

Самого по собі цього недостатньо, але прикиньте, щоб реально механіка якось підштовхувала гравців розділяти корабельний бюджет і особистий і персонажі гравців отримували особисту зп по стандартним гайдлайнам. Можливо якимось аналогом досвіду за золото чи щось таке.

Я не знаю нащо це потрібне, але як мінімум звучить як прикольний гіммік хДД
CT_salaries.jpg
CT_salaries.jpg (22.25 KiB) Viewed 98 times
Image
User avatar
darkmentat
Posts: 187
Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by darkmentat »

Йдучи далі йде розділ про побудову космічних кораблів.

Загалом вони всі дуже дорогі, будуються довго, тому дуже малоймовірно щоб гравці цим зайнялись під час гри. Скоріш за все вони отримають корабель в пригодах, або придбають якусь зі стандартних моделей.

Проте все рівно тема цікава, тож дослідимо.

Загалом створення корабля виглядає душно, проте насправді все не настільки складно. Плюс є існуючий фанатський конструктор Classic Traveller Ship Builder, в якому я не помітив якихось помилок.

Загалом все зводиться до вибору корпусу і основних модулів - реактора, стрибкового двигуна і маневреного двигуна. Більший корпус вимагає модулів вищого класу. Наприклад для 100-тоного корпусу Jump-drive класу A дозволятиме стрибок в 2 парсеки, але для 200-тонного корабля цей же двигун зможе потягнути стрибов вже лише на 1 парсек. Тож для збереження швидкості потрібно на нього поставити движок класу B, який буде більшим і дорожчим.

Коли я намагався самостійно розібратися в побудові корабля, то я чесно кажучи не осилив. Проте за допомогою сайту вище все стало дещо зрозуміліше і я накидав прикольний кораблик:

Code: Select all

Bounty Hunter Corvette
Ship type: 200-ton Universal Hunter

Hull Size:
200 tons 

Engineering:
Power B
Maneuver B
Jump B

Control:
Bridge 20 tons
Computer Model/2 2 tons

Berthing:
Staterooms: 6
Low Berths: 10

Weapons
#1 double turret pulselaser+pulselaser 1 ton
#2 double turret missilerack+missilerack 1 ton

Vehicles
#1 ATV 10 tons 
#2 air/raft 4 tons 
#3 speeder 6 tons 

Tonnage Used: 158
Cargo Tonnage: 42
CT_ship_construction.jpg
CT_ship_construction.jpg (95.11 KiB) Viewed 74 times
Added after 8 minutes 31 seconds:
Тут вже до речі питання, а в якій редакції найкраща система побудови кораблів. Окрім купи підредакцій самого класичного тревелера ('77, '81, Starter, Book, MT), на арену виходять Cepheus Retro Sci-fi Rules, Cepheus Light Upgraded та звісно Mongoose Traveller 1e. В усіх них є щось цікаве і тут вже знову та ситуація, що хочеться зібрати все найкраще в один ретроклон to rule them all.

Також є ще Book 05 - High Guard, проте я до цих всіх допів ставлюсь дуже обережно і зі скепсисом. Бо саме з допів якраз почався The Three Creeps, коли почалися роздуватися механіки, характеристики, навички, зайві деталі і тому подібне. Тому я б обережно адаптував би кар'єри на створення персонажів з подальших доповнень, але вот створення корабля можливо і варто глянути.

Added after 22 minutes 34 seconds:
Також чого одразу не вистачає, так це різних цікавих модулів та правил на них. Спеціальні планетарні сканери, медвідсік, ремонтний ангар, фабричний відділ і т.д. В інших іграх це все є, від Краєходців до Death in Space, але тут це було б особливо добре, щоб заставити гравців шукати компроміс між споживанням енергії, зайнятим місцем корпусу і ціною.
Image
User avatar
[Dido]kraken
Posts: 86
Joined: Thu Nov 06, 2025 3:52 pm

Re: Загальний розбір Classic Traveller

Post by [Dido]kraken »

Доречі, що до в що тут грати, корабель це один великий каталізатор «пригод» бо ти або береш його в борг і висиш банку гроші на сорок років або отримуєш його за вислугу і все одно витрачаєш на нього купу грошей за утримання, обслуговування і пальне. Ну в зарплати які ти загадав, там буквально очікується, що персонаж-капітан буде платити всім зарплати.

Ну і це означає що бабки треба десь заробляти - пошта, вантажі, пасажири.
Post Reply