Ось ми й дограли невеликий кампейн з 15 сесій за оригінальними правилами Demon the Fallen в офіційній же ж пригоді(Fear to Tread). Так би мовити, отримали максимально автентичний досвід. Відчуття максимально неоднозначні: з одного боку концепт, пафос, теми й драма просто мед на мою еджлордівську душонку. Гра загалом зачіпає супер актуальні теми: пошуку себе і мети, відповідальності, війни, бойового братерства, інтеграції ветеранів, ментальних травм, провини того хто вижив, зради та прощення. Особисто мені здається, що для дуже багатьох в Україні ця гра була б актуальною, і дозволила б осмислити складні і болючі теми в контрольованих умовах уявного простору. З іншого боку з цими всіма темами можна проїхатися комусь по тригерах навпаки викликаючі купу болю.
Механічно це дуже перевантажена система, яка має купу “крутилок” для персонажа - з нулівки я виповзав з квадратною головою і все ще досить примарним уявленням як взагалі в це грати. Ще й відверто погано написана і форматована. Кажуть людина яка тим займалася захворіла дуже серйозно і через це були зірвані терміни й книгу поспіхом доробляли інші люди. Ну воно так і виглядає. Бонусом іде гіпер-рандомна і фруструюча система старого Світу Темряви з плаваючою складністю та ботчами. Що може бути ліпше коли сутності - однолітки всесвіту кидають ботч за ботчем намагаючись непомітно подолати паркан об'єкта під охороною.
Окремо іде ще й традиційно багатослівний лор ВоД з купою графоманії, кількома оповіданнями в кожній книзі, історіями кожного дому янголів, їхніми взаєминами та хронологією війни гніву із перерахуванням генералів, підрозділів, битв, воєнних злочинів. Короче просто дохрєніща інформації яку хоча б поверхнево було б непогано знати, щоб розуміти що за демонів ти зустрічаєш, в чому прикол їхніх домів і т.д. Я розумію що це специфіка ВоД і багато хто його любить за це. АЛЕ для фанатів ВоД тут причаїлася окрема пастка - все що ви знали раніше це сон собаки Люцифера - оці всі ваші умбри-шмумбри це все янголи для себе робили, вірми-шмірми? Хз що це взагалі, короче вся космологія летить в сраку, і для тру фанатів Світу Темряви це напевно боляче (втім далеко не вперше).
Офіційна пригода (Fear to Tread) зроблена ніби в пісочниці сетинг бука City of Angels. Але вона з якоїсь причини прокладає товстелезні рейки через цю пісочницю по яких має нестися ваш пекельний паротяг. Тобто ще раз - вони пишуть дійсно цікавий сетинг бук, із фракціями, зарядженими конфліктами, драмою, зрадниками, дійсно цікавими НПЦ. А потім роблять в цьому сетингу максимально рейкову рейку. В якій події прописані сцена за сценою… В якій прописані товщина стін та розташування туалетів в школі закритого типу, яка є важливою (але далеко не єдиною) локацією для першої арки хроніки. Ілюстрація просто щоб ви розуміли про що мова. В нас тут гра про особистий горор, про драму, про персонажів і їхні муки, тому тримайте данжнкрол по школі, чуваки.
Як висновок - загалом досвід ретрогеймінгу вийшов цікавий, я б зіграв в демонів ще, але не по правилах демонів. Концептуально це шикарна вещ, яка реалізована максимально в дусі свого часу(до Світу Апокаліпсису ще 7 років). Але проблема в, тому що для свого часу вона ще й просто хєрово зроблена. Тут просто проситься ПБТА хак і я потроху буду намагатися його робити. Питайте ваші питання, радо розкажу про цей досвід більш детально!
Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
- darkmentat
- Posts: 187
- Joined: Wed Nov 05, 2025 9:19 pm
Re: Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
Вже предвкушаю рельсовий графоманистий пиздець хДД
Ну а це не мінус гри чи пригоди, скоріше питання підбору гравцівЗ іншого боку з цими всіма темами можна проїхатися комусь по тригерах навпаки викликаючі купу болю.
Ну що тут сказати, мідскул класика)Механічно це дуже перевантажена система, яка має купу “крутилок” для персонажа - з нулівки я виповзав з квадратною головою і все ще досить примарним уявленням як взагалі в це грати. Ще й відверто погано написана і форматована.
Ось тому якось не надто розумів саму концепцію у що грати демонами в приземлених іграх в звичайних сучасних містахЩо може бути ліпше коли сутності - однолітки всесвіту кидають ботч за ботчем намагаючись непомітно подолати паркан об'єкта під охороною.
Пам'ятаю я зачинувався лором демонів, ще на wod.suОкремо іде ще й традиційно багатослівний лор ВоД з купою графоманії
Читав суто як художку і такий собі фанфік, взагалі поза контекстом чогось іграбельного.
Мб Urban Shadows? Там не всі персонажі будуть за демонів (є тільки плейбуки Imp та Tainted), але може це і на краще.Тут просто проситься ПБТА хак і я потроху буду намагатися його робити.

- simply_sviat
- Posts: 54
- Joined: Fri Nov 07, 2025 9:31 pm
Re: Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
Я пам'ятаю по діагоналі читав книжку демонів щоб додати на гру невеликого НПЦ, і мені дуже запало тоді що в них ігролад побудований навколо того що вони мають збирати фоловерів в якійсь формі, будувати зв'язки та розвивати свій вплив - вимальовувалась така дуже цікава політична гра, заряджена на зіткнення різних мотивацій та поглядів на світ.
Але я знаю також що у Демонів наче є 2 версії доволі різні, у вас був цей варіант чи якийсь інший?
Але я знаю також що у Демонів наче є 2 версії доволі різні, у вас був цей варіант чи якийсь інший?
simply sviat
Re: Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
Так це він
Так це не мінус загалом, але це штука на яку варто звертати увагу що в це не вийде грати аби з ким так як воно цікаво, а не просто міське фентезі про демонів.Ну а це не мінус гри чи пригоди, скоріше питання підбору гравців
Воно насправді норм працює коли є оцей контраст між вашими оверпавер силами і простими людським тілами. Є свій цимєс в тому, що з одного боку ви можете піднімати мертвих переміщуватися на той світ, але якийсь смертний з достатньо потужною зюроєю в засідці і вам гайки. Типу як в магах ті самі приколи - ви гнете реальність, але ви все ще люди. Просто я б підкрутив павер левел, щоб у демонів одразу було більше влади над своїми здібностями. Грубо кажучі починати гру одразу "прокачаними" демонами.Ось тому якось не надто розумів саму концепцію у що грати демонами в приземлених іграх в звичайних сучасних містах
Я по вампірах багато читав, але зараз в мене замало часу та ментальних сил на таке читання )) тут би почитати дійсно хороші книжкиЧитав суто як художку і такий собі фанфік, взагалі поза контекстом чогось іграбельного.
Я думав про УШ, її можна взяти за основу, але там інші теми і пафос, тому мені здається треба буде досить багато перепиляти. Теоретично можна натягнути частину мувів, борги, очевидно плейбук тейнтеда (бо там є та сама апокаліптична форма) і корапшн прям воно. Але от всі ці теми які я перелічив на початку УШ не дуже підтримує, мені здається. Там багато про поліитку, і мало про персональну драму (може я неправий, я в них буквально пару сесій зіграв)Мб Urban Shadows? Там не всі персонажі будуть за демонів (є тільки плейбуки Imp та Tainted), але може це і на краще.
Added after 10 minutes 56 seconds:
В демонів є версія зі світу темряви де граємо прям біблійними демонами - Люцифер, зрада, бунт проти Бога заради людей, короче Мільтон+Прометей у всі поля. А є версія демонів з Хронік Темряви і там такий типу техногностицизм - де Бог це машина створена для того щоб провести світ від творення до знищення, а ви бунтівні сервісні програми які хочуть цей воркфлов зламати. Такі собі агенти Сміти які втікли і збунтувалися. Ми грали саме біблійний варіант - і там так, є важливий момент - Пакти, які по факту кожен день тебе годують Вірою (основний ресурс гри - для спелів, хіляння, реролів і т.д.). А, ще твої контрактори це твої запасні тіла - якщо вб'ють переселяєшся в когось з них з певними штрафами. Тому так менеджмент пактів це досить важлива штука на лонг-рані. Ми трохи тим займалися, але здебільшого лишили за кадром, бо інакше не вклалися б в коротку хронікуsimply_sviat wrote: Fri Nov 14, 2025 9:54 am Я пам'ятаю по діагоналі читав книжку демонів щоб додати на гру невеликого НПЦ, і мені дуже запало тоді що в них ігролад побудований навколо того що вони мають збирати фоловерів в якійсь формі, будувати зв'язки та розвивати свій вплив - вимальовувалась така дуже цікава політична гра, заряджена на зіткнення різних мотивацій та поглядів на світ.
Але я знаю також що у Демонів наче є 2 версії доволі різні, у вас був цей варіант чи якийсь інший?

- [Dido]kraken
- Posts: 86
- Joined: Thu Nov 06, 2025 3:52 pm
Re: Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
Дуже дивні в мене відчуття – бачити активне обговорення ДтФ в 25-му 
Як на мене це головне «гидке каченя» оВоД – механічно це каша, повний дисонанс теми і ігромеханіки персонажів (увесь цей бойовий білдодроч біблейських супергероїв в стилі Спавна), хріново написане і структуроване ну і дуууже щільний лор, який цікаво читати в 21 коли досліджуєш всі закономірності сетингу і світобудови оВоДу (ну ніхера собі, заявляють, що ДтФ звʼязує все до купи і дає відповіді на всі запитання).
Але як же весело в це було грати свого часу
Як на мене це головне «гидке каченя» оВоД – механічно це каша, повний дисонанс теми і ігромеханіки персонажів (увесь цей бойовий білдодроч біблейських супергероїв в стилі Спавна), хріново написане і структуроване ну і дуууже щільний лор, який цікаво читати в 21 коли досліджуєш всі закономірності сетингу і світобудови оВоДу (ну ніхера собі, заявляють, що ДтФ звʼязує все до купи і дає відповіді на всі запитання).
Але як же весело в це було грати свого часу
Re: Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
Мені насправді дуже сподобався концепт, теми, та пафос. Одразу граємо досить потужними чуваками, багато політики та інтриг, але і багато моральних дилем та внутрішнього скла, але механ ...уф гра грає проти себе і проти гравців. І проти майстра[Dido]kraken wrote: Fri Nov 14, 2025 10:32 pm Дуже дивні в мене відчуття – бачити активне обговорення ДтФ в 25-му
Як на мене це головне «гидке каченя» оВоД – механічно це каша, повний дисонанс теми і ігромеханіки персонажів (увесь цей бойовий білдодроч біблейських супергероїв в стилі Спавна), хріново написане і структуроване ну і дуууже щільний лор, який цікаво читати в 21 коли досліджуєш всі закономірності сетингу і світобудови оВоДу (ну ніхера собі, заявляють, що ДтФ звʼязує все до купи і дає відповіді на всі запитання).
Але як же весело в це було грати свого часу![]()

- [Dido]kraken
- Posts: 86
- Joined: Thu Nov 06, 2025 3:52 pm
Re: Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
Ну от мені подобається паверлевел наративний, але на практиці там же всяка дрібʼязкова дурня типу «пазурі +1»Azik wrote: Fri Nov 14, 2025 11:29 pm
Мені насправді дуже сподобався концепт, теми, та пафос. Одразу граємо досить потужними чуваками, багато політики та інтриг, але і багато моральних дилем та внутрішнього скла
Re: Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
Так, при чому частина лорів цікава і робоча а частина якесь...шооо? Оцей конструктор апокаліптичної форми це просто біль. Купа якихось ролів на кожен чих. Хочеш когось набрати по небесному телефону - він кидає щось там щоб знати що саме він довідався з виклику. Хочеться знайти дизайнера , потримати його міцно за горло і питати - щоб що, сука, щоб що?!![Dido]kraken wrote: Fri Nov 14, 2025 11:32 pmНу от мені подобається паверлевел наративний, але на практиці там же всяка дрібʼязкова дурня типу «пазурі +1»Azik wrote: Fri Nov 14, 2025 11:29 pm
Мені насправді дуже сподобався концепт, теми, та пафос. Одразу граємо досить потужними чуваками, багато політики та інтриг, але і багато моральних дилем та внутрішнього скла

- [Dido]kraken
- Posts: 86
- Joined: Thu Nov 06, 2025 3:52 pm
Re: Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
От власне, тобі розповідають про якийсь єбовий паверлевел і мільтонівський втрачений рай, бойових побратимів ранкової зорі, вельзевула і астарота, а ти роляєш на те щоб пукнути два рази а не один в свій хід і не падати з велосипеда коли їдеш без рук.
- simply_sviat
- Posts: 54
- Joined: Fri Nov 07, 2025 9:31 pm
Re: Demon the Fallen: жахи та знахідки ретрогеймінгу в НРІ
Звучить так, що це має викликати в тебе як гравця ті самі емоції, що відчувають демони що мають виживати в цих паршивих шкіряних мішках ))))
Хороший дизайн?????
Хороший дизайн?????
simply sviat